Silná investice Alibaby do inteligentních technologií. Je to výzva pro Amazon a Google

Číňané přidělí hodně peněz na vývoj technologie inteligentních domácích zařízení (AI). Alibaba, skupina vlastněná Jackem Ma, chce konkurovat americkým společnostem v oblasti tzv. hlasových asistentů.
Amazon Echo a Google Home jsou přední světové společnosti v oblasti hlasového ovládání inteligentních domácích zařízení. To se může brzy změnit. Společnost Alibaba právě oznámila, že vývoj umělé inteligence a integrace této technologie s tzv. chytrými reproduktory utratí téměř 1,4 miliardy dolarů. Čínský e-commerce gigant má v plánu postavit celý ekosystém internetu věcí, který obsluhuje jeho virtuální asistent. Řešení AI mají být integrována do aplikace Alipay a budou zahrnovat zábavu, vzdělávání a dokonce i zdravotní péči.
Společnost prohlašuje, že se zaměří na přirozené hlasové a vizuální interakce mezi inteligentním řečníkem a spotřebiteli. Operace budou prováděny na základě vlastních cloudových řešení Alibaby (Alibaba Cloud).
Již dnes řešení spolupracuje s více než 1,1 tis. různých značek a 270 milionů zařízení v Číně. Díky tomu má Alibaba přes 35 % trhu místních hlasových asistentů. Podle statistik dosáhl prodej těchto zařízení Alibaby pouze ve třetím čtvrtletí loňského roku přibližně 3,9 milionů kusů, což je téměř 78 procent.
Na globálním trhu je však Alibaba daleko (čínský gigant má téměř 14% podíl). Společnost má ambice, že v jejím ekosystému AI by neměly fungovat pouze inteligentní reproduktory, inteligentní domácí komponenty, jako jsou ledničky nebo vysavače, ale také automobily a sportovní oblečení. Místními konkurenty Alibaby v tomto sektoru jsou Baidu a Xiaomi.