Čínský e-shop Shein navyšuje ceny produktů
Čínský e-shop, který získal popularitu díky velmi nízkým cenám, nedávno v určitých kategoriích své ceny zvýšil až o třetinu, jak o tom píše deník Spiegel.
Podle odborníků je tento krok pravděpodobně zaměřen na zvýšení atraktivity společnosti Shein pro investory. Zřejmě v souvislosti s plánovaným vstupem na burzu se zdá, že společnost Shein usiluje o zvýšení svých prodejů prostřednictvím nárůstu cen. Britská výzkumná společnost Edited, která se touto aktualitou zabývala, zjistila, že čínský módní prodejce, proslulý svými nízkými cenami, nyní prodává některé ze svých klíčových produktů o více než třetinu dráž než před rokem.
Výrazné zvýšení cen zboží může odradit zákazníky
V zemích jako například Německo, Francie, Itálie a Španělsko se průměrná cena dámských šatů zvýšila o 36 % a dosáhla 30,20 eura (přibližně 747 korun). Na nejvýznamnějším světovém trhu v USA se ceny zvedly o 28 %. Společnost Shein se však k těmto změnám odmítla vyjádřit.
Čínská firma denně uvádí na trh tisíce nových oděvů, které nabízí výhradně prostřednictvím svých vlastních webových stránek, a to i pro zákazníky mimo Čínu. Vyvinula také systém, který umožňuje rychle reagovat na poptávku a minimalizovat množství neprodaného zboží. Odborníci odhadují, že Shein ovládá zhruba pětinu globálního trhu s takzvanou rychlou módou, kde se oděvy vyrábějí levně a rychle nahrazují novými modely.
Hospodářské výsledky firma tají
Společnost Shein dosud neodhalila své klíčové finanční výsledky, ale podle analytiků z Coresight by její tržby mohly letos dosáhnout 50 miliard dolarů (přibližně 1 bilion korun), což by představovalo 55% růst oproti roku 2023. Přibližně 28 % prodejů Shein se uskutečňuje v USA, zatímco Německo, Velká Británie a Francie dohromady tvoří přibližně 18 % s podílem kolem šesti procent pro každou z těchto zemí.
Společnost Shein v poslední době zaznamenává výrazný růst, jak uvedl Erik Lautier, který je expertem na online maloobchod z poradenské firmy AlixPartners. Přílišné zvyšování cen by mohlo odradit zákazníky. Pro další expanzi je totiž klíčové přitáhnout nové uživatele a pravidelně je motivovat k návštěvě vlastních webových stránek. Podle televizní stanice Sky má Shein při svém debutu na londýnské burze za cíl dosáhnout ocenění blížícího se 60 miliardám eur (přibližně 1,4 bilionu korun), přičemž objem emise se očekává přes jednu miliardu eur (přibližně 24 miliard korun).
Zdroj: Spiegel